Haberler

SEÇME VE SEÇİLME HAKKI

İnsan hakları haftasının gelmesiyle öncelikle tüm insanların sahip olduğu bazı hakları öğrencilerimize açıkladık. Bu hakların önemli olduğunu, insanların arasında sevgi ve saygı hep olsun diye, İnsan Hakları Haftasını kutlandığımızı söyledik. Konu ile ilgili hikaye okuduk. Hikayemizde verilen örneği hatırlatıp sonuca seçim yoluyla ulaşılabileceğimizi söyledik. Oy kullanmanın inceliklerini öğprendik.Yerli malı haftası sebebiyle sınıfa getirmek istediğimiz besini oylama yaparak belirledik.

Devamı

HAKLARIM VE SORUMLULUKLARIM

4/C Neşeli Yıldızlar sınıfı olarak İnsan Hakları ve Demokrasi Haftasında Demokrasi nedir? Haklarımız Nelerdir? Sorumluluklarımız Nelerdir? Hak, Özgürlük, Demokrasi gibi kavramların ne anlama geldiklerini öğrendik.Sınıfımızda demoktatik bir seçim yaparak okuyacağımız kitaba karar verdik ve panomuzu hazırladık.

Devamı

EĞLENCELİ VE RENKLİ ETKİNLİKLER

Çocuklarımızın bilissel beceri gelişimlerine katkı sağlayacak eğlenceli, renkl, dikkat gelistirici etkinliklerden eşleştirme yapabilme, örüntü oluşturma ve örüntüyü devam ettirme etkinliklerini renk-sekil kavramlarini kullanarak uyduladik. Her cocugumuza firsat vererek gerekli durumlarda rehberlik yapıp destekledik..

Devamı

SOSYAL SORUMLULUK PROJEMİZ

Sevimli yıldızlar 5/D sınıfı olarak haftanın çocuğu etkinliğimizde evimizden ürünler getirip koli hazırlıyoruz.  Paylaşmanın güzelliğini öğreniyor ihtiyaç sahipleriyle buluşuyoruz. Bu haftanın çocuğu Asel kolimizi ihtiyaç sahibi bir aileye ulaştırdı.

Devamı

ENGELLERİ EL ELE AŞALIM

5 /a sınıfı olarak Dünya Engelliler Günü etkinlikleri kapsamında çocuklarda farkındalık oluşturmak için yemekhanede gözlerimize maske takarak yemeğimizi yemeye calistik . Sanat etkinliginde küçük motor becerilerimizi kullanarak engelleri  el ele aşalım adlı projemizi hazırlayıp uyguladık

Devamı

MENTAL GELİŞİMİM

5/B mutlu yıldızlar sınıfı olarak sağ ve sol beynimizi aynı anda calıstiran bir egzersiz çalışması yaptık.Önceden hazırladığımız Bilişsel Oyun Tablomuz üzerinde aynı anda kare resim üzerinde avucumuzu açarken, daire resmi üzerinde yumruk şekli yaptık.Bu çalışma ile Beynimizin sağ ve sol loblarını birlikte çalıştırırken aynı zamanda el ve göz koordinasyonumuzu geliştirdik.

Devamı

BÜYÜK BEŞLİ (GÖZ, KULAK, DİL, BURUN, DERİ)

4/C Neşeli Yıldızlar sınıfı olarak çeşitli etkinliklerle 5 duyu organımızı ve görevlerini öğrendik. Çocukların sosyal, duygusal, dil, bilişsel ve motor gelişimlerini destekleyen ”Duyu Organlarımız” etkinlikleri ile eğlenerek öğrendiğimiz dolu dolu bir gün geçirdik.

Devamı

KÜÇÜK MADENCİLER

4  A sınıfı öğrencileri olarak Dünya  Madenciler günü etkinlikleri kapsamında Maden nedir? Madenci kimdir? sorularına cevap aradık. Daha sonra madenci baretimizle drama yaparak madencilik dünyasında keşfe çıktık.  Tren vagonlariyla kömür taşırken renklerle kodlama çalışması yaparak çocukların yer yön  kavramlarinda farkindalik sağladık.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ Milli Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf Tekin tarafından tanıtımı yapılan; Dilimizin Zenginlikleri Projesi; okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır. Bu sayede öğrencilerimiz dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanıyacak, eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini (çeşitli anlamlarını) öğrenecek; milletimizin kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden keşfedecektir. Aydede Anaokulu olarak çocuklarımızın yararına olan her bir yeni yaklaşımın takipçisi ve uygulayıcısı olarak Dilimizin Zenginlikleri Projesini okulumuzda uygularken siz değerli velilerimizin destek ve katkılarınızı bekliyoruz...

Devamı

Birbirimizin Güvenliğinden Sorumluyuz

  5/C Parlayan Yıldızlar sınıfı olarak, okulda bulunan İş Sağlığı ve Güvenliği panosunu inceledik. Oluşabilecek kazalar ve olaylarla ilgili oluşturulan komisyonu ve işleri öğrendik. Acil telefon numaralarını tekrar ettik.Okul içi bölümlerde alınan güvenlik önlemlerini, dikkat edilmesi gerekenleri, önleyici malzemeleri ve işaretleri yerinde gördük.  

Devamı

İtfaiye Ne İş Yapar?

3 ve 4 yaş grubu öğrencileri olarak, İtfaiye kurumunun çalışma alanını inceledik. İtfaiyede çalışan personelleri tanıdık. İtfaiye personelinden olası afet durumunda yapılması gereken koruyucu ve kurtarıcı önlemler hakkında bilgi aldık. İtfaiye araçlarının nasıl kullanıldığını ve donanımlarının ne işe yaradığını öğrendik. 

Devamı

Yaşlılarımız, Gölgesinde Huzur Bulduğumuz Çınarlardır

4/B Parlayan Yıldızlar sınıfı olarak,  Huzur Evi’ni ziyaret ettik. Onlar için hazırladığımız hediye ve çiçekleri onlara takdim ederek anneler gününü kutladık. Yaşlılarla sohbet ederek hayat tecrübelerinden kesitler dinledik.  Yaşlıların nasıl bir süreçten geçtiklerine şahit olduk. Bu ziyaretle onların moralini yükselttik, kendilerini yalnız hissetmemelerini sağladık ve sosyal sorumluluk farkındalığı kazandık.

Devamı

Önce İş Güvenliği

4/B Parlayan Yıldızlar sınıfı olarak, güvenlik araçları olan yelek, önlük, gözlük, baret vb. malzemeleri tanıdık. "Önce İş Güvenliği “diyerek sanat etkinliğinde baret yaptık.

Devamı

Önlemini Al, Güvende Kal

3/A Sevimli Yıldızlar sınıfı olarak, sağlık ve güvenlik kültürünü geliştirmeye yönelik etkinlikler yaptık.

Devamı

Toprak Olmazsa Ne Olur?

Toprak olmazsa ne olur? Topraktaki bitkiler ve hayvanlar nasıl yaşar? Sorularına cevap aradık. Büyüteçlerimizle bahçeye çıkarak toprağı ve içindekileri inceledik. Topraktan bulduklarımızın isimlerini söyledik.  Toprağın kokusunu, dokusunu hissetmeye çalıştık.

Devamı